zaterdag 15 oktober 2011

Vlinder!


Afgelopen donderdag kreeg ik zomaar hoog bezoek. Er vloog een vlinder naar binnen!
Ik heb hem of haar eens goed bekeken. Wat een prachtig kunstwerk, wie verzint er zoiets.
En het grappige is dat de wij het mooi vinden, maar dat het tegelijkertijd bedoeld is om vijanden af te schrikken. Zo zit het volgens mij ook ongeveer met vogelzang. Die vogel zit zich uit te sloven om zijn territorium af te bakenen en ik word er blij van. Zouden wij mensen ons ook kunnen verdedigen met zingen en kunst? ;-)

2 opmerkingen:

  1. Ook wij worden aangenaam verrast door dit cadeautje van de herfstvlinder. Maar los daarvan: dank voor je gewetensvraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, als 's morgens de mussen zich in de vlier verzamelen en gezellig zitten te klessen kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat die mekaar niet zouden verstaan... Dat is inderdaad verrukkelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen